اخباراورژانسجوانی جمعیت

اجرای برنامه آموزش و پیگیری بیمار در ۵۲۷ بیمارستان کشور

به این مطلب امتیاز دهید.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی، در اولین سمینار کشوری آموزش و پیگیری بیمار که روز سه شنبه ۲ آبان در محل قلب شهید رجایی برگزار شد، افزود: اجرای برنامه آموزش و پیگیری بیمار از دو سال پیش آغاز شده و با وجود مشکلات از جمله و منابع مورد نیاز، تلاش شده تا خدمات با کیفیت به گیرندگان خدمت ارائه شود.

وی گفت: وزیر تاکید کرده شاَن و منزلت بیمار و همراه بیمار باید در مراکز ی رعایت و حفظ شود و تلاش کرده ایم با تکمیل زنجیره و ساماندهی برنامه " آموزش و پیگیری بیمار " این خدمت را به مردم و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی ارائه دهیم.

عبادی اظهار داشت: رهبری بارها در فرمایشات خود به اهمیت موضوع جوانی جمعیت تاکید کرده اند و در این زمینه باید تمامی دستگاه‌ها اقدامات لازم را برای فرهنگ سازی بهتر انجام دهند ولی متأسفانه در موالید آمار کاهشی داشته ایم و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌هایی که در اولویت قرار داده ایم آمار موالید را افزایشی و با سالمندی جمعیت مقابله کنیم.

وی، مهم‌ترین مشکلات در این حوزه را ورود افراد غیر متخصص و اظهارنظرهای اشتباه و همچنین عدم فرهنگ سازی مناسب عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود رسانه‌ها و به خصوص صدا و سیما در زمینه برنامه جوانی جمعیت فرهنگ سازی های لازم را در جامعه انجام دهد.

معاون پرستاری در ادامه با بیان اینکه با اجرای برنامه آموزش و پیگیری بیمار، مراجعه غیر ضرور به اورژانس کاهش می‌یابد، اظهار داشت: درگیر کردن اعضای خانواده می‌تواند در این برنامه نقش کلیدی داشته باشد.

عبادی با بیان اینکه این برنامه از سال ١۴٠٠ با تمرکز بر روی ١١ بیماری آغاز شده است، گفت: یک هزار و ۶٠ بیمارستان در کشور وجود دارد که ۶٧٠ بیمارستان زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارند که در شروع اجرای این برنامه ۵١ و ١١١ بیمارستان حضور داشتند و امروز این تعداد به ۶٧ دانشگاه علوم پزشکی و ۵٢٧ بیمارستان رسیده و انتظار می‌رود تمامی بیمارستان‌ها وارد این برنامه شوند تا زنجیره این برنامه کامل شود.

وی در پایان افزود: با اجرای این برنامه، رضایتمندی ٩٨ درصدی مردم، کاهش ٨ و نیم درصدی مراجعات به اورژانس و کاهش مجدد را شاهد بوده ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا