اخبار

استاتین ها در مقابله با کووید شدید موثرند، اما ویتامین C نه

به این مطلب امتیاز دهید.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، داروی سیمواستاتین ۹۶ درصد احتمال بهبود عوارض را به همراه داشت که شامل ۹۲ درصد احتمال بهبود بقا در طول سه ماه بعد بود.

به گفته محققان، ویتامین C در این بیماران مفید نبود و حتی احتمالاً مضر هم بود.

«دنی مک‌آولی»، محقق ارشد، در بیانیه‌ای گفت: «این نتایج واقعاً دلگرم‌کننده هستند، زیرا نشان داده‌اند که با سیمواستاتین به احتمال زیاد نتایج را در بیماران بدحال مبتلا به کووید ۱۹ بهبود می‌بخشد».

وی گفت: «این تحقیق به متخصصان مراقبت‌های ی در سطح بین المللی کمک می‌کند تا درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را بهبود بخشند.
»

محققان محاسبه کردند مزایای سیمواستاتین، که به طور گسترده در دسترس و ارزان است، برابر با یک نجات برای هر ۳۳ بیمار است.

این مطالعه شامل بیش از ۲۶۰۰ بیمار بدحال در ۱۴۱ در ۱۳ کشور بود.

مطالعه روی ویتامین C بزرگترین مطالعه برای بررسی دوزهای بالای این ویتامین در کووید بود.
این آزمایش شامل بیش از ۲۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید بستری شده در بیمارستان در ۲۰ کشور بود.

محقق ارشد دکتر «نیل آدیکاری» از مرکز علوم بهداشتی سانی بروک در تورنتو کانادا، گفت: «با بهره‌گیری از قدرت همکاری جهانی، کارآزمایی‌های هماهنگ برای ویتامین C، به عنوان یک درمان بالقوه برای کووید ۱۹ را بررسی کردیم و مشخص شد که این درمان، بی‌اثر و احتمالاً مضر است».

وی در این بیانیه گفت: «نتایج این کارآزمایی حاکی از آن است که استفاده از ویتامین C در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان باید حذف شود.
»

«فرانسوا لامونتاگن»، محقق دیگر از دانشگاه شربروک در کبک کانادا، گفت: «نتایج بر مزایای و اقتصادی شناسایی و کنار گذاشتن مداخلات در دسترس که کمکی به بیماران نمی‌کند و ممکن است به بیماران آسیب برساند، تاکید می‌کند.
»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا