نامناسب ترین مواد غذایی برای کودکان

به این مطلب امتیاز دهید.

۱.  ناگت مرغ: اغلب از غذاهای مورد علاقه می باشد. برای تهیه ناگت مرغ اشکال مختلف و متنوعی به گوشت مرغ و آن داده میشود. نمک و شیره ذرت با فروکتوز بالا برای طعم دار کردن ناگت استفاده میشود. سپس آنرا در روغن هیدره که حاوی چربیهای ترانس بالا می باشد، سرخ می کنند. سپس برای خوشمزه تر شدن آن به هنگام خوردن آنرا در سس مایونز پرچرب فرو می کنید . بدون شک این غذا هیچ ارزش غذایی نداشته و مملو از چربی و کالری می باشد. به جای این غذای مضر و نامناسب برای کودکان، می توانید با گریل و یا کبابی کردن سینه مرغ و دادن اشکال مختلف به آن با استفاده از قالبهای متنوع، کودکان را به خوردن غذای سالم در منزل تشویق و ترغیب کنید
۲. برخی از کودکان علاقه زیادی به خوردن انواع سریال های (کورن فلکز) شکری دارند این سریالها حاوی مواد نگهدارنده، روغنهای هیدروژنه و جامد و رنگهای مصنوعی می باشند که تمامی این مواد برای بچه ها مضرند. بهترین سریالها، نوع سبوسدار آن می باشد که میتوان با افزودن کمی کشمش، انواع مغزها (بادام و گردو) انواع توت و برشهایی از موز آنرا متنوع کرد.
۳.  غذاهای گوشتی آماده و هات‌داگ: کودکان غذاهایی مانند هات‌داگ، سوسیس دودی و انواع گوشت‌های فرآوری شده را دوست دارند. از طرفی این نوع غذاهای گوشتی آماده حاوی مواد سرطان‌زای نیتریت و ، رنگ‌های مصنوعی، چربی‌های اشباع، سدیم (نمک) و مواد افزودنی می‌باشند. در تحقیق انجام شده، کودکانی که ۱۲ بار در ماه هات‌داگ می‌خوردند، خطر ابتلا به کم‌خونی در آن‌ها افزایش یافته بود. غذاهای بسته‌بندی شده و آماده که دارای مواد گوشتی فرآوری شده می‌باشند، حاوی روغن‌های هیدروژنه و چربی فراوان می باشند. این غذاهای ناسالم اکثر اوقات، یک وعده غذایی اصلی کودکان را در بیرون از منزل تشکیل می‌دهند. گوشت‌های تازه و فرآوری نشده، مانند گوشت مرغ، ماهی تن و یا سینه بوقلمون از برای کودکان می‌باشند. برای تهیه ساندویچ برای کودکان، از نان‌های سبوس‌دار و کامل استفاده نمایید. هات داگ سبزیجات جایگزین خوبی برای هات داگ گوشت می باشد.
۹. پـیــتــزا: مواد تشکیل دهنده اکثر پیتزاها، سوسیس و کالباس است که حاوی ماده سرطان زای نیتریت و نیترات هستند. استفاده از پیتزا به مقدار فراوان سبب می شود که پیتزا کالری زیادی داشته باشد. بهتر است پیتزا را در منزل تهیه کنید. از آرد سبوس دار برای تهیه خمیر استفاده کنید و به جای استفاده از سوسیس و کالباس از تکه های گوشت، مرغ، انواع سبزیجات و کمی پنیر پیتزا استفاده کنید و آن را در فر تهیه کنید.
اگر می خواهید کودکانتان به خوردن مواد غذایی سالم تشویق و ترغیب شوند،در ابتدا خود شما به عنوان والدین باید الگوی خوبی برای آنها باشید ،زیرا بچه ها الگوی غذا خوردن رااز شما پدر و مادر ها یاد می گیرند، اگر والدین شیوه زندگی سالمی داشته باشند، کودکان نیز از آنها می آموزند.
اگر می خواهید غذای سالمی را در منزل آماده کنید از کودکان خود کمک بگیرید تا در این کارها با شما شریک شوند،زیرا دراین صورت احتمال نخوردن غذایی که با همکاری خود آنها تهیه شده کمتر می‌شود..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا