ورود پشه «آئدس» به چابهار؛ مرکز بهداشت به مردم هشدار داد

به این مطلب امتیاز دهید.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرسول خدمتی در خصوص ورود پشه «آئدس» معروف به «ببر آسیایی» در منطقه سواحل مکران و جنوب سیستان و بلوچستان هشدار داد و اظهار کرد: پشه آئدس باعث انتقال بیماری‌هایی مثل «تب دانگ، چیکونگونیا و زیکا» می‌شود.

رئیس مرکز چابهار بیان کرد: دو نوع پشه در ایران شناسایی شده که یک نوع آن «اجیپتی» و نوع دیگر آن «اچیپتی» است و نوع اجیپتی آن توسط کارکنان بهداشتی در شهرستان چابهار صید شده است.

وی گفت: محل زندگی و تکثیر این پشه سطل آب زیر کولر، فاضلاب و مرداب، حوزچه‌های خانگی بدون درب، زیرگلدانی‌های حاوی آب و لاستیک‌های فرسوده‌ای که آب در آن‌ها جمع می‌شود است.

خدمتی در خصوص علائم بیماری تب دانگ گفت: تب شدید، التهاب حلق، درد عضلانی، کسالت و بی‌حالی غیرطبیعی، اسهال و استفراغ است و تنها راه مقابله با آن از بین بردن محل‌های لاروی این پشه است.

پشه آئدس که ناقل بیماری‌های خطرناک و کشنده ای از جمله تب دنگی، زیکا و چیکونگونیا است تب، استخوان درد شدید، سردرد، حساسیت‌های ی و درد در ماهیچه و مفاصل و در نهایت خونریزی چشم، ناخن‌ها دست‌ها از نشانه‌های بیماری پشه آئدس است که به علت درد شدید به عنوان تب استخوان‌شکن نیز شناخته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا